Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.04.2011 15:21 - Емигрантът-класов враг
Автор: mirachopi Категория: Политика   
Прочетен: 4880 Коментари: 12 Гласове:
11

Последна промяна: 29.04.2011 22:58


  Много статии са писани за емиграцията, но тук се надявам да прочетете една различна гледна точка, тази на самите емигранти. Може би много от вас смятат, че точно ние нямаме право на мнение ""защото сме страхливците, избягали да търсят лесното"",но това си е моят блог така че ще си приказвам каквото си искам.        Според Агенцията за българите в чужбина, минимум 300 000 емигранти превеждат на роднините си средно по 150 щатски долара,тоест около 4 500 000 долара, това са 18 750 минимални работни заплати в лева. Отделно са сумите, които емигрантите инвестират в имоти или бизнес начинания. В един момент през 2008г. те са достигали близо 2 милиарда евро. Сега в условията на световна криза преводите са намалели с 10-15%, но да не забравяме колко фирми в България фалираха. На този фон "Емиграция""ООД се справя отлично, офиса на тази в фирма/в която работя и аз/ се намира на терминал 1, обикновенно летим с нискобюджетни компании, в повечето случаи/по данни на гореспоменатата агенция/към Испания и Италия.        Всички данни, които изчетох за да подготвя този материал боравят с думата""около"". Ние емигрантите сме около 2-3 милиона, изпращаме средно около 1,2 милиарда евро, така че точни данни за съжаление няма. Което е доста странно имайки в предвид, че ако сме 3 милиона, значи сме доста голям процент от българското население.       Странно ми звучи и профила оформен от различни агенции на ""средностатистическия емигрант"", който бил в повечето случаи мъж, средно до високо образован, с идеята да стои ""около""3 години. Е,аз тук такъв не познавам, не казвам че няма /но все пак говорим за емиграцията, като цяло, което предполага, че наблягаме на масовите случаи/.      Според разните агенции, в Испания е най-голямата българска емигрантска общност в Европа. Пак ще спомена ""около"" 200 000 хиляди по официални данни и 2 пъти повече по неофициални. Профил не мисля, че може да им се оформи, защото това означава някой да си позволи да направи профил на живущите примерно в Пловдив. Има много хора с висше образование, които естествено работят под квалификациите си, но има и много хора със средно образование, които работят и точно по професиите си. Почти всички са семейни/бяха с малки деца, които сега са големи в повечето случаи необразовани/.Тук са бабите им, дядовците, лелите и всички, за които се сетите. Има цели области заселени с хора от определени краища на България. Има градове, в които като се разхождаш и чуваш предимно българска реч, не испанска. Казват, че в един град Гандия, преди е имало 3 000 местни, в момента са 10 000, останалите са българи. Смея да твърдя, че може и да е вярно, защото съм ходила там и наистина от всякъде звучи българска реч, дали са точни цифрите не знам, защото всичко което се отнася до българската емиграция е ""ОКОЛО"". Там дори имат техен представител в общинския съвет.      Години наред, нито едно правителство не намери подход към нас и всички ние някак си с озлобление мислехме, че на България не и пука за емигрантите въпреки всичките пари, които ежемесечно изпращаме по легални и нелегални канали.      За себе си, аз открих една друга истина, на всички правителства така им е по-удобно и изгодно. Как щеше правителството да твърди, че безработицата в България е една от най-ниските в Европа, ако всичките ние бяхме там...нали и ние щяхме да сме без работа. И тогава прослувутите ""подобряващи се"" показатели на министър Дянков, щяха звучат меко казано различно. За сведение на четящите, безработицата в Испания е вече близо 20 %, а в България 8-10%.    Също така чрез нашите спестявания, които инвестираме- увеличаваме размера на чуждестранната валута в страната ни и тези пари подпомагат платежния баланс.По- просто казано НИЕ позакърпваме бюджета. Дано не станем като Таджикистан, страната  в  която положението е достигнало/по данни на МВФ/през 90те години следното:                                            -работната сила е намаляла с 20 % а потокът преведени пари е достигнал 50% от БВП . Е, тогава вече може да се прекръстим на Абсурдистан.          Третата причина, която аз откривам за себе си и смятам, че българските правителстава следват като политика е: ЗАПАЗВАНЕ НА ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ИМ ПОЗИЦИИ.Да бъдем реалисти, на кого му трябва такава избирателна сила,на кого му е нужен ""ЕЛЕКТОРАТ"" свикнал на високи стандарти и изискващ от управляващите подобни и за България. Ами нали ще ги отсвирим много бързо /и ще си седим както в Белгия почти година без правителство/. Да, ние искаме много, вдигането на мин. работна заплата с 40 лева не ни устройва, ние искаме 400 евро мин. работна заплата. За нас живота под формата на оцеляване е неприемлив и точно защото не го приемаме сме вън от реалитито - ""Оцеляване на Предела"", в което за съжаление участват повечето ни роднини и приятели. Да, всъшност имаме право да гласуваме от чужбина, но нали се сещате, че в Испания имаме едно послство и едно консуство във Валенсия. И в 2те съм ходила, там работят на 2 гишета общо 7 човека целия персонал, малко трудно ще поемат всички желаещи.        Надявам се, след всичко пречетено да съм убедила поне няколко от вас, че ние не сме ""ония които търсят на хляба мекото"". Не ни гледайте с пренбрежение през Август, когато повечето от нас ще се приберат. Да някой от нас чистят ""кенефи"" и бършат старчески задници, но всичко това е заради родината и хората които обичаме в нея. Познавам погледите, които ме следят в България и зад гърба ми коментират новата кола или скъпия фотоапарат. Но, врага не сме ние. Приемете ни като ваши съюзници, приятели ако щете съратници.        Нека заедно изградим едно гражданско общество, което ще раздаде червените картони, на когото е необходимо. Нека спрем да вярваме на лъжата, че вече сме европейски граждани,по документи може би сме,но колко от вас се чувстват такива?       Ще се радвам, ако споделите коментарите си с мен, защото вярвам, че в дискусиите ще намерим верния път.                                П.П. Данните цитирани по-горе са на Евростат/  статистическа служба към Европейската комисия,която събира информация за страните членки на Е.С./  според тях България е държавата в Е.С.,в която  45% гражданите са заплашени в най-скоро време да паднат под прага на бедност.По-лошото е,че тези хора не просто обедняват ,а следствие на намалените си финансови възможности се самоизолират от обществото.
http://www.inter-view.info/2011/04/blog-post_04.html  текста си е мой така че коментирайте на воля.



Гласувай:
11



1. tit - Аз не мога да си го представя...
20.04.2011 15:37
Много е трудно да се постигне единодействие по простат причина, че всеки има сравнително различни мотиви да емигрира или да оцелява тук! Осъзнаването на нуждата от ново отношение ще е много дълъг и болезнен процес!
Остави тези дрън, дрън - емигрантите били таквз - онаквиз!
Истината е че емиграните са сила - огромна при това, защото зад тях стоят сравнително добра материална основа, знаят какво да се прави и са видели вся и всьо!
Остава да набъбне количеството на онези от тях, които да достигнат до заключението, че страната им няма да бъде добре, докато сами те и някой други като тях са добре! Това добре е нещо относително, ама..
Виж - добрата политическа сила е онази, която достатъчно добре съчетава личните интереси с обществените такива!
И аз вече съм убедена, че няма друг начин - разни неправителствени организаци или полупартийни образувания са несериозно начинание, прикриващо други цели!

Между другото - няма да е за пръв път да се решават вътрешни проблеми с външно съдействие / пак българско, разбира се!/
Многословна съм и не съвсем по темата, но ще се върна да прочета и други мнения с интерес!
цитирай
2. fireball - Абсолютно си права във всичко на...
21.04.2011 18:04
Абсолютно си права във всичко написано! Няма как обаче да спрете да превеждате пари в България, за да рухне кьопавата икономика на тарикатите дето са се окопали във властта. ЗАщото с вашите пари вие подкрепяте и без това изпосталялото вътрешно потребление.
цитирай
3. mirachopi - Идеята ми tit и fireball беше,
22.04.2011 00:40
не толкова да убедя българите че трябва да ни обичат,а да им покажа че изгонването ни от страната е в полза на българските правителства.
цитирай
4. irina1988 - Виж сега има разлика от емигрант до ...
22.04.2011 01:40
Виж сега има разлика от емигрант до емигрант! Някои като се приберат със събраните пари скърпват бюджета до следващото си заминаване и така. Има друг вид, този срещу който сънародниците ни скачат и то с право! Тези, които след два месеца вече започват да говорят на акцент, чуваш подигравателен тон и думи от сорта на "Ох, ти ако знаеш там какво е... там какви пари вадя... (нали на подсъзнателно ниво ти казва, че си един простак ако работиш за 500 лв.). Аз за повече от 1000 евро тука няма да се хвана..." и разни производни. Аз също съм "ЗА" емиграцията! Приветствам я - дори аз се замислям! Но подобно поведение и то в повечето, които като се приберат се съблюдава е наистина дразнещо. Все едно цял живот там са били...Типичен балкански манталитет - за жалост...
цитирай
5. mt46 - Емигрантът не е "класов враг"!...
22.04.2011 08:54
Емигрантите са "врагове" за нашите мутри с вратове...
За олигарсите и мафиотите, у-правляващи страната ни...
Българската емиграция е изиграла изключителна роля през Възраждането... Надявам се и сега тя да бъде ИСТИНСКИ, ИСКРЕНО съпричастна към неволите на БЪЛГАРСКИЯ НАРОД, да вземе за пример Ботев и Левски /вместо да изпада в битовизми и да подклажда изкуствени конфликти/...
Марин Тачков
цитирай
6. mirachopi - irina1988
22.04.2011 18:15
Ами по повод великденските празници,само ще ти кажа че горделивостта е смъртен грях.Затова надявам се емигрантите които се хвалят,да го правят ако някой ги е запитал колко вземат и как живеят.А по повод това че ''все едно цял живот са живели там'',улавям се и аз напоследък че с годините свикваш на хубавото и бг действителността ме дразни.За акцента,какво да ти кажа ''явно така се чувстват по- интересни''друго обяснение нямам.
цитирай
7. mirachopi - mt46
22.04.2011 18:19
Не ми се вярва днешната емиграция да тръгне по стъпките на Ботев,ще цитирам Стефан Груев/емигрант в америка около 60 год,автор на много книги/-''ДУШАТА НА БЪЛГАРИНА СЕ Е ПРОМЕНИЛА МНОГО''.
цитирай
8. irina1988 - mirachopi
23.04.2011 01:38
Знаеш ли, кое ме е изумявало наистина? Четох из форуми ли къде... някакъв емигрант в САЩ заминал преди много години започнал да се пени колко болно му било за България, как искал родината, как милеел за родината... бла-бла... дрън-дрън!!! Като толкоз милеят за страната си какво правят навън?! Точно това ДРАЗНИ! Значи, аз ако съм ама пет пари няма да давам за България и изобщо няма да ми дреме какво става в тая кочина, при положение, че живота ми в чужбина е уреден. Псевдо-патриотизъм е това! Аз живея в България и откровено я мразя. Мразя я, за дето осакатява младите. Мразя я, защото ако се разболееш и нямаш пари за осигуровки може да умреш като куче... има още много но поста ще стане километричен. И в мига, в който изляза зад граница и си уредя живота съм убедена, че няма да позьорствам като се мъча да убеждавам хората, колко много обичам България.
цитирай
9. mirachopi - Тук грешиш irina1988,
23.04.2011 02:01
Аз живея извън Бг вече 10та година,защо съм обяснявала в предишни постинги,и как се чувствам също,ако имаш време чети,затова и блога ми се казва ЕМИГРАНТ БГ.Не смятам че съм патриот,но има някаква любов към родното място,към хората които са там ,необяснимо е ...но парите изкарани тук са в имоти там,ваканциите които можем да си позволим са пак там..едно идване до Бг с билети и престоя ми струва 2-3 хиляди евро,и всяка година се заричам да отидем на друго място/с тези пари определно ще ни се получи/но не,пак там..Пука ми за децата за които събират пари/за да им спасят живота/не ги познавам тези деца,но ми е болно че скапаната държава ги оставя да умират.Боли ни защото виждаме как в чужбина се получават нещата и не е трудно уверявам те,а в Бг все някой открадва парите и бедните все по- бедни.Аз не мисля че някога ще се върна,защото загубих надежда за България.Това е изгубена кауза...няма смисъл да страдам и аз и децата ни.
цитирай
10. bizcocho - Знаеш ли, кое ме е изумявало наис...
26.04.2011 13:55
irina1988 написа:
Знаеш ли, кое ме е изумявало наистина? Четох из форуми ли къде... някакъв емигрант в САЩ заминал преди много години започнал да се пени колко болно му било за България, как искал родината, как милеел за родината... бла-бла... дрън-дрън!!! Като толкоз милеят за страната си какво правят навън?! Точно това ДРАЗНИ! Значи, аз ако съм ама пет пари няма да давам за България и изобщо няма да ми дреме какво става в тая кочина, при положение, че живота ми в чужбина е уреден. Псевдо-патриотизъм е това! Аз живея в България и откровено я мразя. Мразя я, за дето осакатява младите. Мразя я, защото ако се разболееш и нямаш пари за осигуровки може да умреш като куче... има още много но поста ще стане километричен. И в мига, в който изляза зад граница и си уредя живота съм убедена, че няма да позьорствам като се мъча да убеждавам хората, колко много обичам България.


Не си права.Милее се.Не се милее за моралните и финансови извращения, но всеки е оставил поне един близък.Всеки има и поне един приятел там и знаеш ли какво е да се чувстваш виновен, че живееш нормално, а те не?Аз също съм невъзвращенец, но част от децата ми искат да живеят там и живеят там.Там имам и други близки роднини.Да не мислиш, че милея правителството и имотите си? Но е нормално да искам през твърде редките ми посещения там да живея като човек, както тук.Не само съдържанието в джоба те кара да се чувстваш човек!Казвам го, не защото се смятам, че съм над парите, а защото ги имам идвайки.Те не липсват, но знаеш ли колко неща там липсват за да не преживееш стреса от контраста? А изобщо да не стъпваш там, за да избегнеш стреса е невъзможно... То си влече.Аз лично много рядко си идвам,но както е казал Евтим Евтимов"да бъдеш вечно между две държави и на една да не принадлежиш".Едната е човешкия, нормален живот, а другата Родината. Емигрантът е избрал да бъде човек, но човек не значи бездушие!Не е намерил наготово в чужбина нищо, но там е имал шанс да го постигне и то в нормални срокове. А в бг?
цитирай
11. bigbro - Имам един призив към емигтрантите:
28.04.2011 07:26
Гласувайте!
цитирай
12. mirachopi - неможем...
28.04.2011 16:32
Така е направена системата,че могат да гласуват малък брой хора които не могат да променят нищо,има едно консулство във валенсия,там живеят повече от 20 000 българи ясно е че.......Отварят тук таме места за гласуване но на фона на огромната емиграция..а и не можем да гласуваме на местни избори,интересно защо не мога да гласувам за хората ,които управляват в местата където са инвестициите ми.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirachopi
Категория: Други
Прочетен: 127147
Постинги: 29
Коментари: 226
Гласове: 835
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930