Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2011 18:55 - Защо за българина правила няма????
Автор: mirachopi Категория: Други   
Прочетен: 7659 Коментари: 25 Гласове:
28

Последна промяна: 29.04.2011 18:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В рамките на един месец в Испания бяха приети 2 нови правила.Първото свързано със забраната за пушене на обществени места/което е свързано със европейските правилници/ и второто е ограничение на максималната скорост по магистралите от 120 на 110 км. в час /решение на испанското правителство,с идеята за намаление потреблението на петрол/.
Доколко тези мерки са правилни,не се наемам да коментирам.Има хора пушачи,които смятат че това ограничава правата им,има други които са си купили готини коли за да ги карат,а не да се провлачват в средната лента.Така че,всеки знае себе си,мен ме устройва и така.
Веднъж приети тези правила,вече стават закон,който всички ние сме длъжни да спазваме.Да де,ама ....Лично аз си мислех,че хората ще започнат да намират начини за заобикалянето им.Защото в България тъкмо това правим почти всички.
Забраната за пушене е изключително строга,нямаш право да пушиш пред,зад и около болници и училища и всякакви учреждения.За тук това е подобно на смъртно наказание защото испанците и най-вече испанките пушат постоянно.Ходейки по улиците, докато карат колите си,докато чакат децата си пред училище/тук е забранено деца до 9 годишна възраст да се прибират сами/а тук децата ходят по 2 пъти на ден на училище/.Тоест пушенето е втората им религия,не помогна и това,че цените на цигарите се вдигнаха,кризата не ги спря...комините си димят.И затова точно изненадата ми беше огромна.
Отивам в първата неделя от забраната в парка и виждам всички майки извън оградата пушат,а децата вътре играят.И си мисля тия пък,днеска неделя,няма кой да ги види за да ги глобява,пък и точно в това село дето всички са роднини/няма да си пускат жалби я/.Да обаче това продължава,бях с моя приятелка испанка в 2 часа на обяд в парка/тогава живи хора по улиците няма,всички папат задължително/и тя излиза да пуши отвън.Е,просто нямам думи.Естествено попитах защо,и тя каза че все ще я види някой и по-добре да не си пробва късмета.От друга страна бях с едно българско семейство тази седмица пак в парка/аз не живея по паркове,да не останете с това впечатление,просто имам бебе/и те и двамата пушеха.Аз реших,че може да не са чули за забраната и им споменах.Представете си как ме изгледаха в погледа им прочетох""Ти от дека си ма?Млъкнах и наведох поглед.А иначе е хубаво да няма фасове в парка,но не знам как на нас това може да ни се случи.
Втората забрана пак я спазват,не знам и нея защо.В нашата област няма камери,сигурно ги е страх някой да не пусне жалба,защото и полиция зад храстите няма.
Абе не знам какво да ви кажа имат си правила спазват си ги,ние сме дървени глави и си правим каквото си знаем.Но най-лошото е,че се гордеем с това.Може да са по- страхливи или научени,че правилата са за да се спазват.
П.П.Неискам да засегна някой слагайки българите под общ знаменател,самата аз спазвам всички правила.Стоя на светофар докато светне зелено ,дори и да няма коли/сега повечето се подсмихвате,нали?/Колко от вас го правят?
 

 

Posted in: Задочни репортажи от Испания



Гласувай:
29



1. ketcakuatl - ПРАВА СИ
29.04.2011 19:19
Някак си ни е заложено ли, не знам, да не зачитаме правилата. Признавам си, и аз съм от тях. Но може би защото и в б.г. и тук нарушенията са посевместни. Трябва да си убеден че ще ядеш калая, ако нарушиш забраната. Тук е като в б.г. А това ти го четох отдавна оттатък. Поздрави.
цитирай
2. pevetsa - Колко от вас го правят? Аз го ...
29.04.2011 19:28
Колко от вас го правят?

Аз го правя Мира, аз го правя, и уча и малкият Алекс, и той го прави, така променяме България, поне с малко.
цитирай
3. анонимен - Аз го правя, ако не, е глоба
29.04.2011 19:37
Стоя на светофар докато светне зелено ,дори и да няма коли/сега повечето се подсмихвате,нали?/Колко от вас го правят?

Шофиране през червен светофар в € 50.00
Червена светлина / мигач за преодоляване € 50.00
До кръстовището с мигаща червена € 50.00
Магистралата / магистрала използване € 80.00
Не допринасят за алкохол контрол € 50.00
цитирай
4. bigbro - По мое скромно мнение
29.04.2011 19:53
Това което е по улиците, то е в държавата.
Много пътувам. По работа. Пробвал съм и с 120 и с 90 разликата е десетина минути. Не си заслужава бързането.
Весели почивни дни!
цитирай
5. mt46 - Учителите трябва да дават личен пример на учениците, нали?
29.04.2011 20:09
У-ПРАВЛЯВАЩИТЕ НИ ТРЯБВА ДА ДАВАТ ЛИЧЕН ПРИМЕР - а не да заоби-КАЛЯТ ЗАКОНИТЕ!...
Марин Тачков
цитирай
6. анонимен - Наказанието за червена светлин...
29.04.2011 20:36
Наказанието за червена светлина
Наказва се с глоба € 160 евро +€ 40, евро администрация цена € 6 евро=
€ 206,00 евро
второ търсенето на + €100 евро допълнителни
цитирай
7. bizcocho - Макар че рядко се обаждам под тема за емигранти, за да избегна "уууу, вие там.."и т.н.
29.04.2011 20:48
Ще има засегнати, но не да се засягат от думите ти трябва, а да се замислят дали пък не си права. Имам възможност да следя прилагането на закона тук, и да прочета изказвания относно прилагането му в България, както и недоволството, което предизвика там. Тук не чух да се мърмори по въпроса. Единственото, което бе е, че хората питаха дали е в сила това, за което са чули. Самата аз съм върл пушач, но съм против непушача да ми диша пушилката. Пуши се в заведенията само на открито/на терасите/. Нямам против! Даже ми е по-добре! Не обичам дрехите ми да миришат на циганин, а те точно така се вмирисват в едно задимено помещение. Това, че сега живея при едно почти едногодишно лято не е причина да приемам по този начин подобен закон. Аз съм живяла и в България. Дори и зимно време да е съм предпочитала да пуша на чист въздух с кафето си, без да създавам дискомфорт на останалите, както и без да ми създават дисконфорт на мен стотина пушача в някое мижаво кръчме за двадесетина човека. Това, че ние си пием кафето по 3-4 часа... Ако го пием за половин час, зимния студ не е проблем. Можем да ходим по 3-4 часа по пазари и сергии по улиците, а не можем на същия този студ да пием кафе?
Прочетох, че за период от година този закон се видоизменя в бг. Това са поредните завои и кръшкания на дребно от българска страна, ако е вярно. До 22ч. не се пуши, а после да. И каква точно е ползата? Това закон ли е? А сред беззаконието се живее трудно, много трудно!
цитирай
8. mirachopi - Благодаря на всички за коментарите,
29.04.2011 23:08
аз винаги пиша коментари за да уважа авторите,радвам се че този път се завърза разговор.
ketcakuatl-нали имаше една приказка,като не става со кротеце и со благо,става с кютек/глоби в случая/
цитирай
9. mirachopi - pevetsa
29.04.2011 23:09
установила съм отдавна че с теб мислим еднакво,даже май и двамата сме от Русе.
цитирай
10. mirachopi - bulgarialand-
29.04.2011 23:10
незнам тук колко точно е глобата,май е 60 евро но когато ти е за първи път,после не ми се мисли.Мен ме глобиха 70 за забавена данъчна декларация.
цитирай
11. mirachopi - bigbro
29.04.2011 23:12
Така е ,и за пример ще припомня колко политици крадат и не спазват никакви правила.
цитирай
12. mirachopi - mt46
29.04.2011 23:14
За мен думата УЧИТЕЛ Е СВЯТА.Моите учители бяха невероятни.Много научих от тях,и до ден днешен помня държанието,ценностите им.
цитирай
13. mirachopi - bizcocho
29.04.2011 23:16
само едно не ми е ясно,защо не се опитват да заобиколят закона?От страх ли,от това че са съвестни ли?
цитирай
14. tit - Правят каквото трябва!
29.04.2011 23:42
Знаят, че така ще е по-добре за тях!
У нас, като правош каквото трябва, обикновено си прецакан...
Не се вписвам в тона, ама ми е криво...дано изляза някой ден навън, за да погледна нещата отстрани, тогава може и да имам по-конкретно мнение!:)
цитирай
15. mirachopi - tit
29.04.2011 23:58
Питах аз,двама трима що са толкоз послушни,и ми отговориха с един тъпунгерски поглед,неразбиращ''ама как така нали било закон'' ами закон е, ясно че не е по желание.Ама чак пък толкова да са влезли в матрицата.Въпреки че ,да си призная тая матрица ме устройва,знам че детето ще пресече спокойно на пешеходната пътека,че от училище не се бяга/защото е заключено/и ред други задължителни правила.Но българското в мен,на Бай Ганя кръвчицата кипи,кипи.
цитирай
16. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
30.04.2011 02:26
Абе ти в коя Испания живееш?
Я слез малко по- надолу да се запознаеш с андалусийците... хич не им пука за ограничението като са на кеф, онзи ден един ме издуха с около 160/170 има няма...
Ама то като се замисля, то тез в андалусия са си направо друга нация...
И за пушенето яко мрънкат, ама скоро не съм ходил по паркове и не знам дали нарушават.
А доколкото за пушенето след 22 в Бг...предполагам, че се очаква по това време да няма деца по улиците поне...ама знам ли ги и аз...
цитирай
17. therainss - "Перфектната" Испания???
30.04.2011 09:08
Леле, к'ви неща знам... тия розови "европеизиращи" краски са крайно необективни, ще ме извиняваш...
цитирай
18. tota - Защо за българина правила няма????
30.04.2011 10:57
Защото примера го няма...тези, които създават правилата не ги спазват...какво остава за другите...
цитирай
19. pokoko - Къде е връзката
30.04.2011 11:20
Хубаво де ама нали пишеш че испанките пушели в парка въпреки забраната "Отивам в първата неделя от забраната в парка и виждам всички майки извън оградата пушат,а децата вътре играят.И си мисля тия пък,днеска неделя,няма кой да ги види за да ги глобява,пък и точно в това село дето всички са роднини/няма да си пускат жалби я"
След като си писала това за испанците защо обвиняваш българите??? Лично аз си спазвам правилата.
цитирай
20. mirachopi - voinyt
30.04.2011 12:29
Чувала съм и аз ,че андалусците са друга порода,били много своенравни и обичали да се забляват на всяка цена.Също така били и по бедни,но за съжаление не съм ходила.
цитирай
21. mirachopi - pokoko
30.04.2011 12:33
Май не си прочела внимателно '' всички майки извън оградата пушат,а децата вътре играят'',майките са вън от парка,и ме учуди факта,че е първия ден от забранта,че всички са роднини и въпреки това спазват правилата.А иначе се радвам,че спазваш правилата защото сме малко спазващите закона,дано другите вземат пример от нас.
цитирай
22. mirachopi - therainss
30.04.2011 12:36
therainss написа:
Леле, к'ви неща знам... тия розови "европеизиращи" краски са крайно необективни, ще ме извиняваш...

Ами не,определено не много розово защото се работи много часове,няма ги приятелите,но на фона на БГ е лилаво.
цитирай
23. kasnaprolet9999 - И аз пресичам само на зелено, не п...
30.04.2011 17:00
И аз пресичам само на зелено, не пуша, но заостаналото си рава, има още много да се учим на тези неща,до като променим стила си на живот и станем европейци.
цитирай
24. mirachopi - allly ,извинявай но съм блондинка
01.05.2011 00:07
или не ти разбрах смешката или коментара е за друг пост.Но,карай важно е да става лафа.
цитирай
25. mirachopi - kasnaprolet9999
01.05.2011 00:08
Дано един ден и те да има какво да научат от нас,вярвам че има.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: mirachopi
Категория: Други
Прочетен: 127138
Постинги: 29
Коментари: 226
Гласове: 835
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930